O uso da informação e da pesquisa de marketing como fator de sucesso na atuação das micro e pequenas empresas
DOI:
https://doi.org/10.16930/2237-7662/rccc.v3n6p45-53Keywords:
Informação, Pesquisa de Marketing, Micro e pequena empresa.Abstract
A informação pode ser vista como um ativo da empresa, da mesma forma que as propriedades de uma organização contribuem para o fortalecimento da mesma. Cada vez mais, os gerentes necessitam visualizar a informação como um investimento que pode ser utilizado estrategicamente para obter vantagens competitivas. No entanto, a produtividade e a competitividade das empresas dependem cada vez mais da capacidade de lidar com a informação e transformá-la em conhecimento. Este artigo busca evidenciar a necessidade das micro e pequenas empresas buscarem e utilizarem a informação, e no dia-a-dia dos seus negócios.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 Revista Catarinense da Ciência Contábil
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The copyright for articles published in this journal belongs to the author (s), with first publication rights assigned to Revista Catarinense da Ciência Contábil. Due to appearing in this publicly accessible journal, articles are free to use, with mandatory recognition of the original authorship and initial publication in this magazine and for educational and non-commercial applications. The magazine chose to use published works for non-commercial purposes, including the right to submit or work for publicly accessible databases. The content of published articles is the sole and exclusive responsibility of the authors. - The author (s) authorize (s) a publication of the article in the journal; - The author (s) guarantee (s) that a contribution is original and unpublished and that it is not being evaluated in another magazine (s); - A magazine is not responsible for the opinions, ideas and concepts emitted in the texts, for the full responsibility of the author (s); - It is reserved to the editors or the right to make textual adjustments and to adjust the article to the publication rules.This work is licensed under a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.